Met behulp van een audit en een uitgebreide workshop bepalen we welke elementen de basis van het merk vormen.Een merk is iets dat gebouwd wordt voor decennia, soms nog langer. Het is daarom van belang om te starten met een fundament dat klopt. Wat zijn de principes van het bedrijf? En belangrijker nog; wat is dat ene principe dat alle andere overstijgt? Dit principe is het ‘Grote Idee’ en geeft niet alleen richting aan de strategie van een bedrijf, het maakt zowel in- als extern duidelijk wat een merk onderscheidend maakt. Met behulp van een grondige audit en een intensieve sessie met de klant halen we de elementen op die nodig zijn om het Grote Idee en de ondersteunende waarden van het merk te bepalen. De uitwerking hiervan wordt in de brand brief gepresenteerd.
Starting at the beginning…
Our process
We beginnen bij het begin, misschien wel de belangrijkste stap: het fundament van het merk. We doen marktonderzoek, gaan in gesprek met de klant en gebruiken commerciële en creatieve inzichten om het grote idee achter een merk effectief te definiëren.
Als de theoretische basis van het merk goed is neergezet, starten wij met de ontwikkeling van een complete visuele identiteit die de waarden van het merk belichaamt.
Marketing heeft succes omdat het merk goed staat. Succesvolle marketing draagt bij aan de toenemende kracht van het merk. Het is een positieve feedback loop die ervoor zorgt dat sterke merken zich onverstoorbaar en koersvast op een markt kunnen begeven.