‘Op mijn 21e ben ik begonnen met een snackbar. De snackbar was eerst van twee oudere mensen. Een biertje drinken met een zak patat. Meer was het niet. Maar dit was 29 jaar geleden, de tijd voor het internet. Ook de grote bezorgdiensten zoals we ze nu kennen, had je toen nog niet. Daar zat dus wel iets van een gat in de markt. Ik heb daar gebruik van gemaakt door (met succes) te bezorgen bij bedrijven in de buurt. Waar wordt overgewerkt wordt immers ook patat gegeten. Een paar jaar later kon ik het voor een prachtig bedrag verkopen.’
Een team vol sterspelers maakt nog geen wereldkampioen
Bob Meijer is mede-eigenaar van de Brasserie Groep, een naam die min of meer synoniem is met de Leidse Horeca. Samen met zijn compagnons, Johan Klerks en Guido Verschoor geeft hij leiding aan de vijf vestigingen die het merk inmiddels sterk is. De vestigingen maken onderdeel uit van hetzelfde geheel, maar ze hebben ieder een eigen karakter. Bob vertelt ons meer over de filosofie achter het bedrijf en wat het werk leuk maakt.
Hoe ben je in de horeca terecht gekomen?
“Mijn hart stroomt over van trots als ze een paar jaar later bij ons in de zaak komen en het ontzettend goed doen.”
De ondernemersgeest heeft er dus altijd wel ingezeten?
Door naar het volgende horeca-avontuur?
Hoe uit zich dat precies?
“Je kunt wel een beeld hebben bij wie je bent als bedrijf, maar soms heb je gewoon iemand nodig die weet hoe je dat aan je klanten moet laten zien.”